torsdag 23 november 2017

Inte min grej

Alltså jag blir galen. Jag passar inte i universitets världen. De uppskattar inte mig som jag är, de försöker trycka mig i en liten form som ja inte passar i, argh. Får alltid gnäll att mina tenta svar är för kortfattade. Men vahh?? Dem brkuar ju innehålla de viktigaste faktan kursen går ut på? Jag har aldrig kunnat skriva fan romaner.  Min längsta novell är knappt 3 sidor!
Och sen varför ska litteratur iaf nästan allt vara på engelska när utbildningen går på svenska??? Har man fan inget respekt mot sitt eget språk som det är en liiten del i världen som pratar? Jag blir så frustrerad. Kunde man ba få bostad skulle jag bara fan skita i plugget och börja jobba o leva livet.. Men så går det inte.. Pluggar jag inte har jag ingenstans att bo :)))) Och nej jag vill aldrig i mitt livflytta tillbaka till Finland och leva ett jävligt olyckligt liv och känna hur jag inte har nån plats där. Men det kommer vara så otrooligt skönt med kort semester hemma borta från plugget o stresset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar